Sunday 24 July 2011

✿ Motivation ✿

Hye readers ..
Kata motivasi kita untuk kali ini :

" Nothing 
GREAT 
was EVER achieved
 without 
ENTHUSIASM 

Bercakap tentang motivasi , kita semua tau yang motivasi itu ialah suatu bentuk dorongan minda dah juga hati yang menjadi penggerak utama untuk diri kita untuk sentiasa bersemangat menjalani apa perkara sekalipun dalam kehidupan. And for sure untuk tujuan yang positif . Xda orang yang akan 'motivate' diri sendiri ke arah negatif kan ..hehe ..

Tapi , pernah x rasa setiap kali diri kita dah ter'motivate' , kita akan rasa sangat bersemangat nak capai apa yang kita impikan tu , tapi bila ada halangan or masa untuk capai impian tu terlalu panjang , kita mula hilang keyakinan semula.. and rasa macam asal semula .Pernah?

Memang xdinafikan lulu salah seorang yang selalu rasa macam tu .. Sehingga kan rasa macam motivasi tu xperlu pon dalam hidup .. hehe ..Rasa macam xperlu nak susah2 pergi dengar ceramah motivasi semua tu sbb dah tau diri ni kejap je semangat ..

TAPI . . .

. . entah kenapa even selalu rasa macam tu , lulu tetap selalu suka baca kata - kata motivasi tau .. (^_^)
Kadang - kadang terkena ats batang hidung sendiri .. hihik.
Selalu baca kata2 semangat camtu lama kelamaan rasa ia sangat berguna sebenarnya .. Terus terang lulu cakap , kadang2 bila rasa  something yang boleh buat hilang semangat , rasa down tiba2 otak boleh terlintas kata2 semangat yang pernah lulu baca , so dengan serta merta akan rasa lega sikit ..
Even xbanyak , sekurang2 nya rasa lega sikit pon dah ok (^_^).
Kalau xpercaya , korang cuba la (^_^) .. Selalu baca kata2 motivasi dalam Malay & English .. Best !

Walopon lulu tau sebenarnya mmg sukar sebenarnya kita nak ikut & buat apa yang pakar motivasi tu cakap.
Memang susah serius  !! Contohnya dorang nak kita sentiasa berfikiran positif .. hee .. bagi lulu tu mmg susah , i'm not perfect .. merungut tu misti nak kuar jugak dari mulut ni .. Tapi , atleast kita cuba .. InsyaAllah berkat usaha kita + dengan keizinan Allah kita berjaya .. Mana tau kan ? (^_^)

So, jOm kita sama2 berusaha ke arah kebaikan .. KALAU korang rasa macam ' ala .. susah la ' , 'ala  mustahil la semua ni ' , 'bla..bla.. bla.....
korang ingat balik kata2 kat atas ni tau .. tanpa 'semangat' macam mana nak mula usaha ? tanpa 'semangat' macam mana nk berjaya ? tanpa 'semangat' macam mana nk berubah ?

Apa pun yang kita nak buat, kita perlukan SEMANGAT dulu .. Kalau kita dah ada semangat , kita pasti akan berusaha .. & kalau dah berusaha ?? whats next ? Dah berusaha, dengan izin Allah kita pasti berjaya ..InsyaAllah ..
Percayalah , Lulu dah cuba something guna formula ni , walopon belom berjaya 100% , tapi Lulu dah bersyukur sangat dari zero tau !

As a conclusion,
 If you wish to improve your life, you need to awaken motivation and enthusiasm.



Psst . . Lulu bukan pakar motivasi tau .. he..he.. sebenarnya ni semua untuk peringatan untuk Lulu jugak .. meh la sama - sama kita usaha ..
Chaiyokkk .. !





No comments:

Post a Comment