Tuesday 19 July 2011

✿ Tak bersyukur ke ? ✿

Kita sebagai manusia selalu tidak bersyukur ke ?? 
Pernah x hati berkata ' Seronoknya jadi mcm dia ' , ' Kenapa aku xboley jadi macam dia ' ,'Bahagianya dia ' Seronoknya boley beli macam tu '  & macam2 lagi lah ..hehe .. Pernah x? 
Memang x dnafikan Lulu pernah jugak rasa macam tu . Biasalah semua orang kat dunia ni xda yang sempurna ... Kadang2 muhasabah diri balik .. Ish aku nk xbersyukur ke atau mmg ada 'something wrong'  kat mana2 yang buatkan kita xboley nak kecapi semua tu ? Kadang2 honestly sedey bila pk pasal semua kekurangan kita ni ..
Memang semua orang nak yang terbaik .. 
Cuma boleh capai ke x  & bila nak capai tu kita semua sendiri xtau kan.. 
Hmm .. xtau lah .. 
Just live our life dengan riang gumbira & dengan sentiasa bersyukur jela jalan yang terbaik (^_^) . (nak sedapkan hati sendiri sebenarnya  . . hihi)
Enchek suami selalu tanya apa tujuan kita hidup kat dunia ni sebenarnya ? .. Dia cakap tujuan hidup kita di dunia ni menurut islam ialah untuk mendapatkan keredhaan dari Allah..
Betul kan ? Tapi .. kita tetap perlu melalui liku2 hidup sebelum akhirat .. Hidup kita yg pasti akan berkait dengan wang ringgit , manusia laen , masalah , mcm2 lagi lah .. Benda2 tu lah yang buat kita rs down n sentiasa rasa ter'uji' ..(^_^) ..
Fuhh .. mmg xtau nak cakap dah ..
kesimpulannya, hidup ini mmg sangat rumit ..
Cuma kita semua perlu kuat menghadapinya n perlu sentiasa rasa nk majukan diri kita sendiri..
xla rs down sgtkan..

Akhirat & duniawi perlu seimbang

No comments:

Post a Comment